• Aprecierile și comentariile voastre ne motivează! Dacă apreciezi munca pe care o depunem, înregistrează-te și dă-ți cu părerea asupra seriilor pe care le urmărești!
  • Ne puteţi găsi şi pe canalele oficiale de Discord sau Telegram ale grupului!

Piatră-hârtie-foarfecă!

Ce părere aveți? Jocul ăsta își are rostul în animeuri? Ori s-a folosit deja prea mult?

  • E prea mult

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    39

Bluebell

cookies!
Administrator
Traducător
Encoder Anime
Verificator


Piatră-hârtie-foarfecă
De ce apare jocul acesta atât de mult în animeuri?

(tradus din limba engleza)

Jocul piatră-hârtie-foarfecă este atât de vechi și atât de răspândit în întreaga lume încât oamenii nu se pot pune de acord cu privire la originile sale.

Majoritatea istoricilor sunt de părere că jocul este o invenție antică chineză și a fost rafinat și adus în starea sa actuală în Japonia. Cea mai veche mențiune din textele istorice chinezești
(Wazazu, prin anii 1600), o numește ”shoushiling” (comandă de mână) și declară că datează dinaintea dinastiei Han (206 î. Hr. – 220 d.Hr.).
Semnele de mână însemnau lucruri diferite în acele vremuri, însă premisa de bază erau cele trei semne de mână care se întreceau.

Cercetările recente de la Universitatea din Lisabona au găsit dovezi că jocul ar fi fost jucat și de coloniștii celți, în Spania și Portugalia, în jurul anului 600 î.Hr.
și că a fost răspândit pe întreg teritoriul Europei în primul secol, de către invazia armatelor romane.

Cu toate acestea, există o șansă ca această teorie să încurce jocul piatră-hârtie-foarfecă cu un joc antic de numărare, numit Morra.

În orice caz, jocul de piatră-hârtie-foarfecă și-a făcut din nou apariția în Europa la mijlocul anilor 1700, unde, din anumite motive, a fost asociat cu generalul armatei franceze
Jean Baptiste Donatien de Vimeur, Conte de Rochambeau, care l-a sprijinit pe George Washington în Revoluția Americană.
Din acest motiv, jocul este încă cunoscut sub numele de "Roshambo". Totuși, jocul pare să-și piardă din popularitate după un timp.

În ceea ce privește Japonia, jocul a ajuns acolo în anii 1600, ca un joc de băutură din China. O carte japoneză despre diverse jocuri de mână din 1809 spune povestea introducerii jocului la o petrecere mare și sofisticată găzduită de niște chinezi în Nagasaki, în anii 1650, unde oaspeții au concurat până când primii cinci câștigători au fost premiați.

Cunoscut în limba japoneză ca Sansukumi-ken (三 す く み 拳), jocul a avut multe variații bazate pe folclor.
Cea mai veche varianta cunoscută, Mushi-ken, conținea o broască, un melc și un șarpe.
Au urmat și alte variații. Cea mai populară a fost "Kitsune-ken", care avea o vulpe, o căpetenie de sat și un vânător.
Kitsune-ken pe Dezbrăcate a fost un joc popular în bordeluri.

Jocul, în diferite forme, a devenit în cele din urmă un joc pentru copii. Versiunea actuală, "jan-ken",
se spune că a fost inventată în Japonia la mijlocul anilor 1800 și s-a răspândit înapoi în Europa sub această formă. În ciuda prezenței sale anterioare în Europa,
se pare că această re-introducere din Japonia l-a făcut cunoscut printre europeni.

Astăzi, desigur, jocul este omniprezent în întreaga lume și încă mai are numeroase nume.
Este pretutindeni în Japonia și este frecvent invocat în tot ceea ce se întâmplă, de la jocuri video, până la cazurile judiciare celebre.

One Punch Man


Hinamatsuri


 

Zet

Jonin
Știi, mereu am considerat jocurile astea mai simple în seriale drept o modalitate de a reduce din intensitatea sau presiunea unei situații. Deși are multă istorie în spate, și a fost adaptat de-a lungul anilor pentru a fi cât mai larg discutat și jucat, în cele din urmă rămâne o idee simplă, prin care orice/oricine are ”kriptonita” sa, iar acel cineva sau ceva la rândul său este înfrânt de altă ”kriptonită”, care în final este mai slabă decât exponentul inițial. Mereu am considerat asta ”principiul șanselor egale”. Există mult potențial pentru orice idee simplă, dar bine gândită.
De asemenea, după cum se poate vedea în cele 2 videoclipuri, efectul comic este și el în plus pentru astfel de jocuri. Dacă în mod normal, personajele luptă în cel mai serios mod posibil pentru a-și salva propria viață, a altora sau doar pentru un motiv propriu, în aceste situații, e pur și simplu o distracție de la rutină, dar pe care personajele o tratează serios, pentru amuzamentul nostru, al spectatorilor.
În opinia mea, orice tradiție sau element de cultură cu însemnătate pentru civilizație și care poate aduce beneficii, indiferent cât de mici ar fi ele, poate fi folosit ori de câte ori e nevoie, cât timp păstrează esența practicii.
 

jeLLaL

Anbu
Piatra-hartie-foarca este un joc mereu la alegere ,poti folosii mereu ca sa alegi la orice lucru pe care il faci,de te joci,de alege cineva ce ti se impune(dar printr-un joc),cine pierde face o provocare zisa de castigator si multe altele.Din ce scrie acolo,din ce consider eu, nu se stie o origine clara al acestui joc(joc acum in prezent,dar cred ca si in trecut a fost folosit la jocuri),de a pornit din asia,de a pornit din europa,acolo scrie ca a fost raspandit si de romani,deci este foarte vechi.
 
Sus